Moda na patriotyzm konsumencki przybiera na sile. Częściej niż rok temu deklarujemy kupowanie naszych, polskich produktów, ale kto jest „nasz” i co jest „nasze” – nie zawsze wiemy. Coraz więcej konsumentów deklaruje, że polskość marki zachęca ich do skorzystania z jej oferty. Wykorzystaj ten trend jako narzędzie sprzedażowe! Znaczenie polskości produktów wzrasta z roku na rok! W roku 2016 deklaracje przewagi polskiej oferty nad zagraniczną składało sześciu na dziesięciu badanych Polaków, a w 2017 już siedmiu na dziesięciu.
Dane pokazują, że badani nie zawsze trafnie potrafią zidentyfikować polską markę. Pamiętaj! Jeżeli polecasz polskie produkty swoim klientom, zawsze podkreśl ten fakt! Dla wielu z nich ma to bardzo duże znaczenie!
Dlaczego Polacy wybierają polskie produkty? Chcą wspierać polską gospodarkę, mieć pewność, że produkt ma wysoką jakość, ale jednocześnie atrakcyjną cenę. Wśród młodych najlepiej rezonuje hasło: kupując polski produkt, dajesz pracę.
Znaczna część badanych (66%) sprawdza podczas zakupów informacje czy produkt został wyprodukowany w Polsce. Znaczenie ma to dla blisko 70% badanych. To oznacza, ze nie możesz zapominać o komunikowaniu tego faktu podczas prezentacji, na swojej stronie internetowej, podczas akcji prospectingowych oraz w mediach społecznościowych.
Najmniejsze znaczenie dla kupujących kraj pochodzenia ma w przypadku mebli i usług telekomunikacyjnych. Największe natomiast dla produktów spożywczych oraz kosmetyków. Kosmetyki to kategoria, gdzie Blisko 70% naszych rodaków zwraca uwagę na kraj pochodzenia.